Relatiegeschenken

Het werven van nieuwe klanten is de kerntaak van marketing. Maar hoe kunnen nieuwe klanten bewust worden gemaakt van het bedrijf? En hoe worden bestaande klanten dan behouden? Naast klassieke reclame hebben met name relatiegeschenken zich bewezen als een effectief middel om een ​​merk bekend te maken bij de gewenste doelgroep. Promotionele productcampagnes die passen bij de branche, beloven het grootst mogelijke voordeel. Als relatiegeschenken zo sterk bijdragen aan het imago van het bedrijf, is het zinvol om de weggeefacties rechtstreeks te koppelen aan de branche: met een specifiek relatiegeschenk kunnen bedrijven de beleving van hun klanten beïnvloeden om gezien te worden als DE experts in hun branche.

Hoe slaag je erin om nieuwe klanten aan te spreken met creatieve ideeën?

De alfa en omega van marketing is creativiteit. Biedt u al een nuttige dienst aan die uw expertise benadrukt en tegelijkertijd klanten helpt? De volgende vragen helpen je te brainstormen om de juiste weggeefactie te kiezen: • Hoe is het dagelijkse werk van mijn klanten?

Met welke dagelijkse uitdagingen worden mijn klanten geconfronteerd?
Welke oplossing / welke give-away kunnen wij jou bieden?
Hoe kunnen we het relatiegeschenk op een charmante manier combineren met onze corporate boodschap?

3 voorbeelden van succesvolle promotieartikelen

Drie voorbeelden illustreren het verband tussen de industrie en promotionele producten: Milieu-industrie – promotieartikelen met de nadruk op duurzaamheid

Onderneming nummer 1

Dit bedrijf produceert eerlijke mode en wil met specifieke promotieartikelen de aandacht van retailers trekken. Hier zijn verschillende producten verkrijgbaar die het duurzaamheidsvraagstuk aanpakken en zorgen voor een goed afgerond totaalconcept. De beslissing valt op: • Coffee to go cups gemaakt van bamboevezel

  • Herbruikbare katoenen tassen (fair trade)
  • Tarwestro lunchbox
  • Bamboe tandenborstel
  • Duurzame biologische chocolade
  • Eerlijk geproduceerde biologische thee

Met deze reeks “groene promotieartikelen” wint de fabrikant het vertrouwen van de detailhandel omdat de belofte van “eerlijke mode” tot in het kleinste detail wordt nagekomen. Energievoorzieningssector – energieke weggeefacties

Onderneming nummer 2 is een energiebedrijf dat op zoek is naar nieuwe B2C-klanten.

Hij heeft een creatief motto bedacht dat zijn consumenten omschrijft: “vol energie”. Overgedragen aan promotieartikelen, vertrouwt het bedrijf op weggeefacties die de klant kan eten om meer energie te verbruiken of die de klant van elektriciteit kan voorzien:

  • Dextrose
  • Zachte snoepjes
  • Powerbanks
  • Sleutelhanger met gloeilamp
  • Stappenteller op zonne-energie
  • Zonne-energiebank Verzekeringssector

3 is verzekering.

Ook zij vond een creatieve insteek, op basis waarvan de juiste give-aways konden worden geselecteerd: “Veiligheid op de werkvloer”. De centrale vraag was: welk product gebruiken we om de veiligheid van onze klanten op hun werkplekken te waarborgen? De beslissing viel op deze promotieartikelen:

  • Mond- en neusmaskers
  • Webcamafdekking
  • Werk handschoenen
  • Gipsdoos
  • Reinigingsdoekjes voor brillen